Kdyz uz jsme u tech zazraku, je libo auto na vzduch ?

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Pondělí Květen 31 13:43:40 CEST 2004

> Hlavne, ze stlaceny vzduch je jedna z nejdrazsich energii.
> Pripomina mi to hadanku, ktery kotel je do rodinneho
> domku nejlepsi? No preci elektricky, protoze ma komin
> v severnich cechach.

Ale hlavne elektrokotel ma 100% ucinnost, protoze se vsechna spotrebovana
energie meni na teplo (ikdyby z casti mimo medium - vodu).
A spalovani uhli v elektrarne je take s mnohem vetsi ucinnosti nez v domacim
kotli.
=> Naprosto nechapu proc se to nevyplaci topit elektrinou, kdyz je to to
nejekologictejsi co muze byt.
Ale taky nechapu proc neni pro tranzitni kamiony (ktere pouze pres nasi zem
prejedou a nemaji tu cil) povinnost nalozit se na vlak a neznecistovat  okoli
smogem a hlukem (vim o cem mluvim bydlim 200m od Barrandovske radialy, kudy
jedou vsechny kamiony co se pres prahu dostavaji z D5 na nekterou z ostatnich
dalnic).
Cele je to umocneno tim, ze je v nasi zemi nadbytek el. energie.
Takovych veci, co mne se*ou je vic.
Proti tomu je nejaky nadsenec s kotlikem na biomasu, s kolektorem na strese,
anebo vrtuli uplny prd.
Jakub