HDD s 7200ot

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Květen 30 00:52:18 CEST 2004

On Sat, 29 May 2004, Marek Pavlů wrote:
> Zdravim,
> Tak jsem provedl testy na starem a novem disku, ale z tech informaci co
> z toho lezou(smartmon) nejsem moc chytry :).
> Muzete se na to podivat??
> Viz priloha...

Ani jeden z tech disku nevypada nijak extra dobre. U toho stareho je
napadne vysoka hodnota seek_time_performance, ale nevim co znamena. Co je
dulezite je ATA Error Count, ktery je velmi vysoky (31103), a error log.
Jeste bych ho projel programem "badblocks", bud z linuxoveho bootovaciho
CD nebo nejaky woknowsi port.

Druhy disk ma tom neni taky nejlip. Na to ze byl v provozu neco pres 40
dni ma uz 1000+ chyb cteni (ATA Error Count) a selftest log taky nevypada
nijak extra.

Nevyzna se tu nekdo v tech hodnotach lip? Existuje nejaky predpis jak je
vyhodnocovat misto spolehani na intuici a pocit v zaludku?