RE: Použití nízkošumového OZ

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Čtvrtek Květen 27 20:43:53 CEST 2004

No, nevim jestli je to dobre, delat na 200kHz RLC filtry na 50R, kdyz muzete
ten filtr udelat primo RC z operaku, jedine LC bych pouzil na transformaci z
tech 50R.

No, vzhledem k tomu, že reakce na můj dotaz o použitelnosti OZ pro tak
vysoký dynamický rozsah jsou rozpačité, byla by jistě chyba použít hned
několik OZ za sebou ve filtru - jakou by to asi pak mělo dynamiku ? RLC
filtr zde funguje bez problémů a navíc ho umím :-)) .

Dtto, filtry mezi AD603 a AD8307 logaritmickym usmernovacem by byly lepe na
impedanci vetsi nez 200R, AD603 neda pri 50R dostatecne napeti na vybuzeni
AD8307.

To je možné - podívám se na to. Dík za tip. Teď je ta správná chvíle to
změnit.

Cely detektor mate postaveny na dynamiku 120dB, kdybyste nevyuzil regulaci
regulaci u AD603 na 40dB, ale jen na 20dB, tak by mel detektor dynamiku
100dB, a zbyvajicich 20dB byste mohl pouzit na nastaveni zesileni
jednotlivych filtru, a to pohodlne DC napetim.

O tom jsme již vedli debatu. Ale nemáte pravdu. Detektor tak jak ho popisuju
s filtrem 5MHz má dynamiku přes 90dB, při filtru 350kHz je dynamika cca
105dB. Těch 120dB dosáhnete až při použití úzkého filtru. Viz datasheet k
AD8307 a charakteristika s filtrem a bez filtru. Někde tady mám grafy jak
jsem to měřil - odpovídá to datasheetu. Je dobré mít nějakou rezervu, spodek
dynamického rozsahu zabere šum a jste na parametrech, které mám já u svého
SA.

Filtry se samozrejme daji spocitat pro ruznou vstupni i vystupni impedanci,
nevim jestli je 50R idealni hodnota pro praci s  200kHz, jde o "vnitrni"
zalezitost, urcite to netahnete 50R kabelem dele nez 10cm, pri delce vlny
1,5km tam stojate vlneni nehrozi :o))

Jasně, není problém jít na jiné impedance pokud k tomu je důvod.

Danhard

PS. na filtry je zdarma Filter Desig od http://www.aade.com/
ma sice nejake detske nemoci, ale co by jste chteli zadarmo :o))

Já používám NAF a jsem navýsost spokojen. Filtry, co jsem počítal až
nečekaně přesně v reálu odpovídají výpočtu.

------------
Zesilovač bude navazovat na RLC filtry o šířce 20 a 5kHz na kmitočtu 200kHz,
které mají výstupní impedanci 50 ohmu (tento modul už je hotový). Když ji
nedodržím, parametry filtru nebudou odpovídat vypočítaným :-). Vystupní
impedance není důležitá, na OZ bude navazovat přímo AD603 se vstupní
impedancí 100 ohmu.
Předpokládám, že bych se mohl dostat na celkový dynamický rozsah spektráku
při filtru 20kHz okolo 90dB. V předchozí verzi SA jsem měl filtr 15kHz s
bilitickým filtrem 15kHz na 10,7MHz a tam jsem se dostal na dynamiku 90dB.
Bohužel díky dynamickým vlastnostem toho filtru je to dost nepoužitelné.
Proto jsem šel na 4 mezifrekvenci na kmitočtu 200kHz, kde lze realizovat RLC
filtry s takovými vlastnostmi, jaké potřebuji.