DSP

Pavel Gajdusek ing.pavel.gajdusek@centrum.cz
Čtvrtek Květen 27 16:23:16 CEST 2004


No ja to DSP vyuzívám hlavne na rízení strídavých motoru a ted práve pracují
na vyuzítí Kalmanova filtru na bezsensorové rízení rychlosti.

 Jsem presvedcen, ze na obycejném procesoru bych to nezvládnul. Nechci totiz
programovat c Asm. C se my hodí lépe.


----- Original Message ----- 
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Thursday, May 27, 2004 4:07 PM
Subject: Re: DSP


> spytal som sa byvaleho kolegu, ktory s tym profesionalne robi uz asi 6
> rokov, tu je odpoved:
>
> hmmm, to je zlozite...
> podla mna je asi najdolezitejsie najprv zacat s teoriou okolo spracovania
> signalov, ta je vacsinou zakladom pri spravnom vyuzivani dsp vobec. ok,
> mozno su odvetvia kde to az tak netreba...
> Kedze riesim audio veci, neviem uviest vela okolo simple 16bitocych
DSPciek
> vzhladom na to ze ich vela nepoznam.
> V audio oblasti su ale najrozsirenejsie plusminus Motoroly (DSP563xx)
(fixed
> point aritmetika) a Analog devices (tiez maju aj fixed point DSP ale
> vymakanejsie hlavne na audio su floating point DSPs (SHARC (ADSP-21xxx)) i
> ked sa vedie vsade kopec diskusii ktora aritmetika je na spracovanie audia
> vhodnejsia, ci fp alebo :) fp)
> Motoroly pobezia aj bez nakladneho debugging HW, ten na ne stoji iba okolo
> $200, Analog Devices svoje debuggery predava za dobrych $2000 (plusminus)
a
> bez nich sa niektore veci daju odsimulovat obcas dost zlozito... TI nemam
> velmi rad lebo ma dost cudny assembler a tazko sa v nom robi, aj ked tie
> novsie a zlozitejsie procaky uz maju kod pisany v C alebo high-level
> assembleri (ktory je potom vacsinou cez optimalizacny  SW 'prelozeny' do
> strojoveho kodu)
> Ku vsetkym tym beznym DSP (mot,AD) je moznost kupit aj tzv. evaluation
> modules (u AD sa to vola EZKIT, motorola EVM kit), ktore stoja vacsinou
> okolo $300 a maju v sebe (aspon tie od AD) uz aj debugger co je slusna
> vyhoda na zaciatok vyvoja...
> Ostatne DSPs su vacsinou bud velmi specializovane alebo minoritne a teda
> zlozitejsie pozhanatelne, pokial clovek skutocne nepotrebuje ziadnu
> specialnu feature, vsetky bezne typy postacia.
>
> ta neviem ci som velmi pomohol...
> tazko je vysvetlit teoriu a prax dspciek v jednom odstavci...
> ta?
>
>
>
>
>
> jiri@bezstarosti.cz wrote:
>
> >Kdyz jsme u tech DSP, docela by se mi hodilo nejaky pouzit.
> >
> >Protoze je ale muj prehled ohledne DSP dost uzky (slaby, mizerny, temer
> >zadny, jak chcete), mohl by nekdo napsat, kam se mam po DSP podivat a co
se
> >da u nas kde koupit, aby mi neuniklo neco moc fajn o cem vubec nevim ?
Treba
> >u MCU se bezne u nas pouzivaji snad nejvice PIC, AVR a x51. Jak je tomu u
> >DSP ?
> >
> >Predem diky za kazde info.
> >
> >--
> >Jiri Bezstarosti
> >
> >
> >
> >
> >
>


----------------------------------------------------------------------------
----


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
HW-list@mailman.nethouse.cz
http://nethouse.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list