DSP

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Květen 27 16:07:50 CEST 2004

spytal som sa byvaleho kolegu, ktory s tym profesionalne robi uz asi 6
rokov, tu je odpoved:

hmmm, to je zlozite...
podla mna je asi najdolezitejsie najprv zacat s teoriou okolo spracovania
signalov, ta je vacsinou zakladom pri spravnom vyuzivani dsp vobec. ok,
mozno su odvetvia kde to az tak netreba...
Kedze riesim audio veci, neviem uviest vela okolo simple 16bitocych DSPciek
vzhladom na to ze ich vela nepoznam.
V audio oblasti su ale najrozsirenejsie plusminus Motoroly (DSP563xx) (fixed
point aritmetika) a Analog devices (tiez maju aj fixed point DSP ale
vymakanejsie hlavne na audio su floating point DSPs (SHARC (ADSP-21xxx)) i
ked sa vedie vsade kopec diskusii ktora aritmetika je na spracovanie audia
vhodnejsia, ci fp alebo :) fp)
Motoroly pobezia aj bez nakladneho debugging HW, ten na ne stoji iba okolo
$200, Analog Devices svoje debuggery predava za dobrych $2000 (plusminus) a
bez nich sa niektore veci daju odsimulovat obcas dost zlozito... TI nemam
velmi rad lebo ma dost cudny assembler a tazko sa v nom robi, aj ked tie
novsie a zlozitejsie procaky uz maju kod pisany v C alebo high-level
assembleri (ktory je potom vacsinou cez optimalizacny  SW 'prelozeny' do
strojoveho kodu)
Ku vsetkym tym beznym DSP (mot,AD) je moznost kupit aj tzv. evaluation
modules (u AD sa to vola EZKIT, motorola EVM kit), ktore stoja vacsinou
okolo $300 a maju v sebe (aspon tie od AD) uz aj debugger co je slusna
vyhoda na zaciatok vyvoja...
Ostatne DSPs su vacsinou bud velmi specializovane alebo minoritne a teda
zlozitejsie pozhanatelne, pokial clovek skutocne nepotrebuje ziadnu
specialnu feature, vsetky bezne typy postacia.

ta neviem ci som velmi pomohol...
tazko je vysvetlit teoriu a prax dspciek v jednom odstavci...
ta?