CNC stroj

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Středa Květen 26 00:03:35 CEST 2004

At 21:41 25.5.2004 +0200, =?iso-8859-2?B?VG9t4bkgU2tv6GRvcG9sZQ==?= wrote:
>Dobry den,
>Uz jsem si sehnal z tiskaren krokove motory. (6V/1.2A,1.8°/kok)
>Ze skladky donesl par jeklovych tyci.
>a ted se rozhoduju mezi zavitovou tyci (trapez nebo obyc M) a ozub. reminkem.
>1.otazka - nevite jestli se delaji metricky tyce s presneji vyrobenym zavitem?
>Trapezovy zavit - myslim ze asi nejlepsi reseni, ovsem nejsem milionar :o)

:-)))))))) Tohle snad nemuzes myslet vazne ?!?!? Fakt nevim, jestli tohle ma
byt seriozne mineny dotaz nebo nejaky hec jako kapacitor nebo vsesmerova
Yagina... Trapezovy zavitovy tyce (valcovany) i matice koupis ve Ferone, tyc
asi 300 za 1m a matice asi 100,- Ale na CNC je to nesmysl! I dobre udelany
trapezak ma porad velkou vuli a malou dosazitelnou rychlost, bude se
zadirat, takze krokac bude ztracet kroky (pokud pojede v otevrene smycce).
Na CNC patri jedine KULICKOVE SROUBY! Pokud by to mela byt vrtacka na
plosnaky, ktera NEBUDE frezovat, tak by se dalo uvazovat o primem nahonu
zubatyma reminkama. Vsak taky krokace na 6V nic jineho neumozni ;->

>Ve skole sice soustruhy mame, ale z roku raz dva, a kdovi, jestli tam na to
budou mit noze.

A mate tam taky zavitovou brusku? A cloveka co s ni umi? Nozem na soustruhu
totiz neudelas sroub pozadovanych vlastnosti. A stejne neudelas matici...

>Takze bych se chtel zeptat, jestli se uz nekde neprodavaji hotove trapezove
tyce. Popripade ktera firma by me je vyrobila a kolik cca za to budou chtit.

Levne valcovane Ferona, drahe presne KS Kurim. Ale zrovna rikam, ze je to
nesmysl a utopie.

>Dalsi reseni pomoci ozub. reminku - o tom nevim co si mam myslet, nikdy
jsem se s nima nesetkal, tak nevim jakou maji presnost, pevnost, hlavne jaka
je vule...

Pevnost je dobra, vule se da celkem eliminovat napinanim, presnost jakztakz.
Moje SMD automaty, jak Heeb, tak Siemens, pouzivaji zubate reminky... Ale
neni to na frezovani!!! Pouze jako souradnicova vrtacka.

>Hodila by se mi kazda rada, napad...

Rada je prosta - zacni setrit a pak se podivej po sroubech a linearnich
vedenich u firem SKF, NSK, KS Kurim, Microcon apod.

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III,CZ    http://www.techtronex.cz