RE: Regulace DC motoru střídou

Tomáš Svoboda tsvoboda@grapo.com
Neděle Květen 23 17:27:46 CEST 2004

Kdysi jsem delal regulator pro 24V motorek pro posun dratu ve svarecce .Osvedcila se mi regulace s merenim napeti mezi pulsy PWM.
Fungovalo to tak ze tam byla sirkova modulace 20kHz pomoci PWM v picu a jeste se navic prerusovala frekvenci cca 200Hz kdy
se merilo napeti na motoru.Musi se rozepnout spodni tranzistor.Dalo se s tim dosahnout docela velkeho momentu i pri malych otackach.

Tomas Svoboda

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Sunday, May 23, 2004 6:16 PM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: Regulace DC motoru střídou

Dík za tip, ale regulaci buzení se zatím chci vyhnout. A to proto že by potřebovala zpětnou vazbu od otáček. V jednoduchém řešení když dám plyn na max, chci i maximální moment, tedy nemohu odbuzovat.
Pro zpětnou vazbu bych musel měřit otáčky, proud rotoru, to už není na pic, ale na složitější řešení. A myslím že pro autíčko s větším rozsahem rychlostí by stejně byla nutná i několikastupňová převodovka. Pevný převod je asi specifický pro železniční vozidla, kde jízdní (né setrvačný) moment nepřesáhne poměrně malou hodnotu, stoupání jsou malá...
Lubor