Bufer pro seriovou linku-

Ctirad Konečný ck@cbox.cz
Sobota Květen 22 13:03:30 CEST 2004

Dobry den,
pro vsechny MCU, ktere pouzivam jsem si postupne napsal obsluhu
kruhovych buferu. Seriovy kanal pouzivam uz pri ladeni, kdy jeste
vetsina kodu nefunguje spravne.

Definuji ukazatele zacatku a konce dat (cteni a zapisu), dale registr
priznaku - preteceni, prazdny bufer, prichod sync. znaku, prichod
konce paketu. Nekdy mam take citac nezpracovanych dat, abych
se nezdrzoval vypoctem z ukazatelu.

Povely si obvykle jeste presunuji z kruhoveho buferu do pevneho,
delky na 1 povel. Tento bufer mi slouzi zaroven jako pamet
aktualniho povelu. Byva vybaven priznakem platnosti povelu.
Povel vetsinou presunuji do pevneho buferu, az kdyz  je v kruhovem
buferu cely a zkontrolovany na checksum nebo CRC. Pro kontrolu
povelu "v letu" si definuji jeste pracovni ukazatel v kruhovem buferu
a priznaky "povel prijiman", "povel OK", "chyba".

U pevnych buferu vzdy hlidam strop. Po jeho dosazeni nova data
zahazuji, nebo prichodem sync. znaku zacnu zapisovat od zacatku.

U kruhovych buferu pouzivam 2 mody - prepisovaci a zamceny.
Prepisovaci mod po zaplneni odsunuje ukazatel zacatku - nova
data prepisuji nejstarsi. V zamcenem modu se po zaplneni
buferu nove znaky zahazuji.

Zdravim CK