Google a spol.

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Pátek Květen 21 17:47:35 CEST 2004

> No kurna to je fakt?
>
> zito@bobek zito $ host www.google.com
> www.google.com          CNAME   www.google.akadns.net
> www.google.akadns.net   A       66.102.9.104
> www.google.akadns.net   A       66.102.9.99
>
> Kdyz so todle da opakovane, tak to obcas prehazuje poradi
> tech A rekordu
> (to je nejake to round-robin vyrovnavani zateze nebo jak se
> tomu rika).
> Nemuze to byt tedy tak, ze tohle jsou fakt dva fyzicke stroje?
> (A ne jeden se dvouma sitovkama...)

To jsou rozhodne (minimalne) dva stroje, jinak by round robin ztracel jakykoliv smysl. Muze to klidne byt daleko vice stroju, ktere jsou round robinovany mimo DNSka jeste NATem.

> Zeby vracely ruzne DNS servery ruzne vysledky, tomu se mi nejak nechce
> verit...

Ale vraci. Krasne si to vyzkousite, kdyz si pustite nslookup (bez parametru) a zvolite si nejaky vzdaleny DNS server prikazem
server. Pak date vyhledat google. Viz napriklad:

c:\>nslookup
Default Server:  jakub.serych.cz
Address:  192.168.20.1

> www.google.com
Server:  jakub.serych.cz
Address:  192.168.20.1

Non-authoritative answer:
Name:    www.google.com
Addresses:  66.102.9.104, 66.102.9.99

> server 133.169.10.3
Default Server:  ns.nikon.co.jp
Address:  133.169.10.3

> www.google.com
Server:  ns.nikon.co.jp
Address:  133.169.10.3

Non-authoritative answer:
Name:    www.google.akadns.net
Addresses:  216.239.57.99, 216.239.57.104
Aliases:  www.google.com

> Pak by stacilo davat do URL primo jednu nebo druhou IP...
Kupodivu staci. Ted jsem to testoval. Puvodne jsem myslel, ze to budou mit zablokovane, ale nemaji. Muze se googlovat na IP a nikoliv www.google.com

Jakub Serych