Leptani v peroxodisiranu

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Pátek Květen 21 09:05:42 CEST 2004

Ano, to je pravda, je to rozhodne setrnejsi nez HCL a peroxid.
K tomu "sajrajtu" musim rict, za u peroxodisiranu nic takoveho nevznika,
alespon
u mne ne. No a co se tyka ceny, tuzim, ze za 0,5 Kg baleni chteli v Lacheme
kolem 130 Kc.
Za kilo to bude zhruba dvojnasobek, tedy moje zminka o tom, ze je levnejsi
nez sodny
je asi stale pravdiva.
Ja to leptani provadim tak, ze desku dam do lazne a teprve zacinam zahrivat,
takze
proto to asi trva dele, nez se dosahne te spravne teploty, tak to nejakou
dobu trva.
No a jelikoz nemam probublavani a jen micham s nadobkou a pouzivam stetecek,
tak to je dalsi duvod pomalejsiho postupu.

David Šlosárek

-----Original Message-----
From: J.R. [mailto:siliconbrain@siliconbrain.biz]
Sent: Thursday, May 20, 2004 2:52 PM
To: [HWnews]
Subject: RE: Leptani v peroxodisiranu

Nejak mi neni jasne, proc se ten povlak na chloridu vytvari. Me se udelal,
jen kdyz jsem chlorid nechal v misce na vzduchu. Ale vzhledem k tomu, ze
jsem ho po pouziti sleval zpet do lahve, byl pokazde jak novy - tedy alespon
bez povlaku.

A k tomu peroxodisiranu: pouzivam peroxodisiran sodny ve stejne koncentraci
(250g/l), ohraty na 55 st.C a probublavany vzduchem ze vzduchovaciho
akvaristickeho strojku. Doba leptani je na zacatku 8 minut, pokud se
prodlouzi na 15 minut, povazuji roztok za vycerpany a vylevam ho (pro
ekologicke stouraly:-)) - do barelu). V misce se da peroxodisiranem leptat
taky, ale trva to dele. Bublinky nevadi, desku je vhodne ponorit licem dolu
a aby nedosedla na dno, udelat si jednoduchy pripravek ze zbytku kuprexu.
Spoje je mozno malovat i fixem, peroxodisiran je ze vsech lazni, ktere jsem
vyzkousel, k masce nejsetrnejsi. Jen nekterym fixum se nelibi zvysena
teplota lazne.

Tip: pokud Lachema stale peroxodisiran sodny nema, da se take koupit ve
firme Penta, http://www.penta-chem.cz/. Dodavka rychla (v patek objednano, v
pondeli na sklade), jednani prijemne. Cena 360 Kc / kg + dan.
--
Rt

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.