Google a spol.

Tomáš Dresler dresler@hw.cz
Pátek Květen 21 00:33:27 CEST 2004

DD,

spousta ostrilenych "rvacu" odkazuje cloveka na Google jako na prvni po
rane. Nerikam, ze ho nepouzivam jako prvni, co je po ruce, ale par slov o
technologii:

- Google bezi na spouste masinek, ktere si mezi sebou nevymenuji vsechny
informace naraz
- Google si dela statistiku dotazu a zvyhodnuje casteji poptavane
- Google si podle nastaveni vaseho prostredi PC (jazyk, kodova stranka)
vybira, jake informace zobrazi a zda nejake nevynecha

Shrnu to: kdyz se ptate na jednu vec vecer pred spanim a Google ZARYTE mlci,
neznamena to, ze tu informaci se stejnym vstupem za pul hodiny nenajde nekdo
jiny. Treba ho load-balancing server prepnul na bunku, ktera ma potrebne
info jiz zindexovane. Treba si Google usmyslel, ze pro Francouze sediciho v
IP rozsahu budoby IBC ma nektera informace vetsi hodnotu, nebo je lepe
zaplacena. A tak dale.

Takze, neodsuzujte lidi hned, kdyz proste ten JEJICH Google neco nenajde a
ten VAS ano. Nezavisi to mnohdy jen na nich!

Jako perlicku uvedu priklad: asi 14 dni jsem hledal nejake informace o vlivu
ss. napeti na segment z kapalnych krystalu, bohuzel uplne neuspesne. A o
tyden pozdeji kolega za pul hodiny mel mnohem lepsi vysledek, podotykam, se
stejnym dotazem a s materialem na Internetu z roku raz dva...

--
S pozdravem/with best regards

    Ing. Tomáš Dresler

mailto:edison@hw.cz