Bufer pro seriovou linku-

MK info@mcu.cz
Čtvrtek Květen 20 20:28:45 CEST 2004

> mam zpravy vysilane seriovou linkou, mají promennou delku 5-80byte. Pro
> zjednoduseni jsem si vytvoril kruhovy bufer 11 zprav po 81 byte (1 byte
> delka).
> Premyslim o bufru s promennou delkou zaznamu. Mozna by to slo
> synchronizovat- zprava na konci bufru nesmi pokracovat na zacatku bufru.
> (vynecham pamet).
> Staticke reseni se mi ale  subjektivne jevi lepe odolne vuci chybam.

Je naprosto jedno, zda pouzijete pevnou, ci promennou delku zpravy. Odolnost proti
chybam je determinovana kvalitou realizace. Tim ze pouzijete pevnou delku si pouze
zjednodusujete vlastni realizaci :-).

Nejak mi unika myslenka s omezenim preteceni - vzdyt to samo o sobe popira
funkci kruhoveho bafru. Staci Vam prece dva pointry - jeden pro zapis, druhy pro cteni.
To ze si budete muset ohlidat kolizy s prepsanim je samozrejme a celkem jednoduche.
Jak na podobnou udalost reagovat, zda k ni vubec muze dojit a jak ji predcazet se
dle meho skromneho nazoru neda obecne posoudit, neb to zalezi jiz prilis na konkretnich
podminkach aplikace.

> Ma vubec smysl pocitat se selhanim procesoru?
To stale patri k primarni otazce ohledne kruhoveho bafru, nebo je to filozoficka uvaha ???
Procesorem v podstate nemate sanci ohlidat jeho vlastni selhani, na to jsou jine prostredky.
Nejjednodusim watchdogem pocinaje a redundantnim multiprocesorovym navrhem konce.
Vse je jen otazka konkretniho nasazeni a o co konkretne jde - o ho..o - staci watchdog,
o zivot - tak to se zaciname pohybovat v trochu jinych sferach.

S pozdravem
MK