Ochrana disku

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Květen 20 18:09:03 CEST 2004

On Thu, 20 May 2004, Tomas Kozeluh wrote:

> Část disků je prostě výrobní šmejd a dřív nebo později odejdou všchny ze
> série (viz několik sérií IBM, Maxtorů,...). Takovýto problémy měli snad
> všichni výrobci.

Neni to neco co by melo sanci byt detekovano pres SMART jeste nez to
odejde uplne?

> Tohle asi bude první místo v poruchovosti disků. Na druhým
> místě asi budou vadný zdroje, který obvykle zničí jenom elektroniku disku.

Mel jsem v ruce pocitac z ktereho prezila jenom mys. Ze zdroje se
zahulilo. Nejspis odesly diody, a na vystup se dostala stridavina;
kondenzatory na +5V rozvodu na desce byly nafoukle, velky cerny placaty
brouk na disku mel v sobe malinkou dirku (chip doslova explodoval), a
uvnitr disku, jak je tam brouk se zesilovacem hlav s nekolika SMD
soucastkami okolo, jedna z tech soucastek byla nadherne zuhelnatela.

> No a sem tam se i ve spolehlivé sérii objeví vadnej kus, s tím se nedá nic
> dělat...

Jake jsou priciny zavad? Proc se disk najednou rozhodne ze uz nebude
chodit? Myslim odpoved na urovni materialove fyziky a fyziky polovodicu.