Magneticke pole.

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Květen 20 16:12:16 CEST 2004

JM> Proč vám vadí, že by siločáry elementárního magnetku procházely jiným
JM> elementárním magnetkem? Ve výsledku bude mít koule siločáry, které jsou
JM> součtem všech elementárních magnetků, z nichž je koule vytvořena.

Souhlasím, a vzhledem k naprosté symetrii mi vychází že navenek bude
koule zcela nemagnetická, že se parciální složky vzájemně
vykompenzují. Protože kdyby tak neučinily, nemají se kudy vrátit
dovnitř.

A jen na okraj - magnetické pole je jen jedno, tzn. kombinací více
polí vznikne pořád jediné pole, které samozřejmě musí splňovat
podmínku uzavřených siločar. (V praxi se to projeví třeba u Tokamaku,
kde je se plazma udržuje v prostoru pomocí mg. pole. Bohužel vždy se
najde směr kterým to pole není uzavřené a plazma může utíkat.)

Tomáš