OT: RE: Magneticke pole.

Wek wek@evona.sk
Čtvrtek Květen 20 15:06:42 CEST 2004

Len pre pobavenie:
Cital som historku o Millikanovi, ktory zmeral hmotnost elektronu. Ten pokus
je popisovany v stredoskolskych ucebniciach, takze ten ujo bol slavny (mal
nobelovku a tak), avsak pri svojom povodnom pokuse pouzil zlu konstantu, tusim
viskozitu vzduchu, takze mu vysla hodnota trocha odlisna od skutocnej. Ti, co
po nom pokus opakovali, ziskali vysledok daleko blizsi skutocnosti, avsak boli
ochotni ciastocne sfalsovat vlastne vysledky, aby sa priblizili Millikanovmu.
Trvalo roky, kym sa prislo na pravdu...

Ergo, hadat sa treba, patent na rozum nemaju (na druhej strane su zrejme dost
chytri, takze as treba hadat opatrne).
:-)

wek