Magneticke pole.

Delphin delphin@post.cz
Čtvrtek Květen 20 13:15:10 CEST 2004

> Chtel bych se zeptat, co se stane s magnetickym polem, kdyz vezmu presne
> opracovane magnety a poskladam z nich dutou kouli (nebo neco, co se ji
hodne
> blizi) tak, ze vsechny stejne poly tech magnetu mam uvnitr a opacne venku
> (neresme, jak se mi to podari poskladat) ? Zrusim to magneticke pole za
> teoretickeho predpokladu, ze ty magnety budou idealne stejne ? Predem
radeji
> pisu, ze predpokladam, ze unipolarni magnet je nesmysl :).

Zeptal jsem se starsich a zkusenejsich a dostalo se mi teto odpovedi:

Silocary budou poloprimky a budou vychazet z kazdeho mista vnitrniho i
vnejsiho povrchu kolmo. Mimo plast koule se prekryji vzdy prave dve.
Vysledkem bude, ze koule vne se bude jevit, jako by mela jeden pol, ale bude
"slabsi", nez kdyby to byla rovina. Uvnitr to bude analogicke a uplne ve
stredu nebude nic.