Leptani v peroxodisiranu

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Čtvrtek Květen 20 12:28:08 CEST 2004

No, tak to byl asi docela odvaznej...
Ja bych s ito netroufnul a vlastne ani nevim, kde bych vzal tu
koncentrovanou HCL.
Myslim, ze se prodava jenom 30 procent, ne ?

Ja jsem s chloridem nedelal, tak jak jsem psal, jenom odhaduji.
Netvrdim, ze je persiran lepsi. prostte jen, ze jswem to se slusnym
vysledkem pouzil.
Kdo chce, muze taky.

Mimochodem, kolik stoji ten chlorid ?
A jak je to s fixem kreslenym spojem.. ?

David Šlosárek

-----Original Message-----
From: havraj1.edu@mail.cez.cz [mailto:havraj1.edu@mail.cez.cz]
Sent: Thursday, May 20, 2004 11:31 AM
To: [HWnews]
Subject: RE: Leptani v peroxodisiranu

FeCl3: litrovou lahev mam jiz vice nez 10 let a nenavlha, pokud to vubec o
roztoku lze rici :-)) (ja vim, zes myslel pevnej chlorid, i kdyz nevim cemu
by vlhnuti vadilo, kdyz to pak rozpustim ve vode). Je to koncentrovanej
roztok, ktery se v minulosti pouzival na cireni vody. Pokud leptaci lazen
zahreju na cca 50st. tak je za 15 min. hotovo. No a necakam tim :-) Pracuju
holyma rukama, oplachnout neni problem.

Jinak HCl a peroxid jsem jiz videl i na strope, kolega pouzil konc. HCl a
40ti proc. peroxid a zapomel zredit :-)) Plosnak vysumel behem vteriny.

Raven

V chloridu jsem nikdy neleptal, takze jenom odhaduji:

FeCL3 desne barvi cokoliv co se s nim pocakne. Roztok neni prusvitny,
nemuzete snadno kontrolovat, zda je jiz hotovo. Leptani trva dele. Navlha
pokud neni dobre uzavren v suchu.