Cecko dotaz - help

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Květen 20 09:42:56 CEST 2004

Ja to tam psal rovnou, ze FLAME chci vyvolat, uz to tady byla nuda :))).

Mam aplikaci co se daji spatne v C napsat spoustu. Prikladem rizeni 2 motoru
seriovou lajnou v jednom PIC12F629 - seriova lajna jako vstup a vystup je
rizeni 2 mostu s PWM. Kdybych to do nej nenacpal, nemohl bych si to dovolit
nabizet za ubohych 80Kc, ale musel bych nahoru a kdo to tady posledne chtel
MCU jedine v pripade, ze se to vejde do kousku za 80Kc celkem :))) ? To snad
potesi i zakaznika, ze muze takovou vec mit v kusovce za tyhle prachy. A ze
ma ten chip jen 8 pinu a snadno se zapoji i zacatecnikem (s co nejmene
okolo) je dalsi duvod, proc to do nej nacpat - cim mene okolo, tim mene se
da pokazYt :).

Ze napsat v C velikou aplikaci zvladnete rychleji nez ja v ASM, to je
opravdu mozne a po C jsem kdysi u x51 sahl taky - ve vysledku 32kB kodu, ale
kdyz ma ten ASM clovek v krvi, muze to taky odsejpat docela svizne a dnes
pisu v ASM i delsi veci :). Zatim mam rekord asi pulmego ASM (ale pravda i s
komentari) do jednoho kusu PIC. Ten PIC ma 2x HW seriak, ale komunikuje peti
seriaky (i kdyz nastesti vsech 5 nikdy nekomunikuje uplne najednou, coz byla
v ten moment fakt uleva), takze si mozna ten srumec dokazete predstavit,
zvlast kdyz tohle neni zdaleka vsechno. V C bych to ale fakt psat nechtel -
tady jsem opravdu moc rad v obraze, co se deje a jak.

Zrovna tak PID regulator s nastavenim mraku parametru, ridici tyristorove
mosty na trech fazich - to je realtime jak vysitej a ze by se to nekde
neudelalo v case kde ma jen proto, ze nevim jak to mam kde dlouhe a k cemu
kde muze casove dojit - co se nestihne v urcitych pripadech kde dopocitat
vcas a co do ceho "vtece", toho bych se fakt tady dozil dost nerad - ony ani
ty pojistky nejsou zadarmo a zkuste je menit nekolikrate za den, zvlaste
kdyz nemusite, kdyz si podle nastaveni stihne do znacne miry ten MCU ohlidat
i narusty proudu nad nastavene meze a i dalsi mozne prusvihy masiny. Ale aby
to vsechno delal dobre a v co nejlepsim realtime, to uz je fakt o necem
jinem nez to snadno a rychle napsat v C.

Duvody jsou a neni jen jeden :).

--
Jiri Bezstarosti