Leptani v peroxodisiranu

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Čtvrtek Květen 20 08:40:42 CEST 2004

Dobry den,

chtel bych se jenom podelit o dobre zkusenosti s leptanim DPS.
Po predchozi diskusi (historie konf.) a po dlouhodobem pouzivani
HCL+H2O2 jsem vyzkousel leptani v peroxodisiranu. Konkretne
v peroxodisiranu Amonnem (NH4)2S2O8, jelikoz jsem vyrozumel, ze se da take
pouzit misto obvykle uzivaneho sodneho. Hlavnim duvodem je fakt, ze
je levnejsi (objednaval jsem primo v Lachema Nera).
Podle navodu jsem rozmichal 125g / 0,5 l H20 z vodovodu.
Rozpusteni bez problemu - rovnez nijak nezapacha (alespon
ne moc). Roztok uschovavam v tmave sklenene lahvi od mineralky se
sroubovacim uzaverem.

Hlavni vyhody:
Bez problemu stale funguje a to uz vice jak 3 mesice.
Leptani provadim v plastove vanicce, kterou zespoda mirne zahrivam,
cim tplejsi, tim rychleji to lepta. Optimum je asi kolem 40-50 stupnu.
Leptani trva cca 0,5 - 0,45 hodiny. Mezitim si muzete delat jine veci.
Obcas je treba s tim zamichat, nebo steteckem omyt povrch desky od
vznikajicich bublinek. Stetecek se nerozpadne jako je tomu pri leptani v
kyseline, muzete ho pouzivat porad.
Pri pouziti spolu s Positiv 20 perfektni vysledky - nepodleptava
ani nenarusuje povrch laku.
Po vyleptani zbyly roztok naleju do zasobni lahve k puvodnimu.
Pri leptani to nesmrdi a rovnez vam nezreznou vsechny nastroje
(jako pri pouziti HCL).
Pocitam az se roztok vycerpa (kdyz leptani presahne rekneme 1 hod.)
proste namicham novy a desku pripadne doleptam v novem.
Prsty to nezere, kdyz se nahodou namocite, nijak vam to neublizi.
Na odev jsem si to zatim nenacakal :-)

Z vyse uvedeneho vyplyva, ze Vam to mohu jenom doporucit.

David Šlosárek