Cecko dotaz - help

MK info@mcu.cz
Středa Květen 19 23:38:34 CEST 2004

> Takze si klidne kdo chcete dal piste v C a prenositelne i ty nejmensi veci
> (o kterych stale pisu), ja si radeji vezmu prachy vydelane navic :). No a
> pokud nekdo pise softy pro 1 ci malo ks MCU, jiste mu to C vadit nemusi,
> kdyz chip stoji klidne litr a aplikace x nasobne vice. Ale to uz vetsinou
> nejsou az tak male MCU :).

Nechci Ti moc kazit radost, ale za nejakych dvacet let praxe jsem zatim potkal opravdu malo
aplikaci, ktere by neslo napsat v Ccku, nebo k mixu C a ASM.

Vis nejak u mne vetsinou nejde o prenositelnost, ale o rychlost odsofteni a udrzbu a modifikovatelnost
i po pomerne dlouhe dobe i lidma, kteri se se mnou ani nepotkaji.
V aplikacich, ktere delam, je vetsinou rozdil 30..300,- Kc na zeleze naprosto zanedbatelny
A aby nedoslo k nedorozumneni - to se tyka i veci na 89C2051 ci nejakem pidiAVR

A uvedu Ti dva priklady.

Pred nejakymi 20lety jsem si psal pro Z80 a CP/M par programku v ASM - treba takovy soft na formatovani
disket - umelo to asi 20 ruznych formatu a bylo to napsano pekne prasacky - program se sam dost intenzivne
modyfikoval - po pul roce jsem cumel jak puk do vlastniho zdrojaku (a to komentuje vic nez je v kraji bezne)
a naprosto mi unikala logika meho fungujiciho programu :-)))))))))

Nekde mam na webu kompletni zdrojaky k telefoni ustredne - to je takovy maly mix C + ASM
Na ubohou x51 se tam toho pri 9+1 linkach deje celkem dost :-)))))
Nejdriv to bylo v cistem asm - tak nejak jsem si myslel, ze to proste jinak nepujde.
Pak mi odesel disk a s nim i zdrojak do vecnych lovist. A za tejden se to melo odevzdat
A tak jsem vzal keila a napsal to za ctyri dny v Ccku, pak jeste chvilku doladoval nektere rutinky v ASM
A to jsem to jeste cele ladil pomoci pipani do telefonu :-)))))
V cistem ASM bych to proste nestihl :-))))

Proste neco se v ASM musi a neco se nemusi, proste nemusi :-))))))

S pozdravem
MK

PS: a konec teto duchaplne debaty, jdu delat