Ovladanie PC

Petr Pokluda pokluda@silesia.cz
Středa Květen 19 17:06:12 CEST 2004

Dobry den,
19. května 2004, 12:57:10, napsal(a) jste:

MK> Asi som sa nevyjadril dost presne. Problem je takyto: Mam PC siet v
MK> ktorej je linuxovy server do internetu. Sprava servera je povolena len
MK> z 1 IP. Ked chcem pripojit dalsie PC do siete nusim ist na ten PC
MK> ktory  ma moznost pripojenia, povolit pripojenie toho dalsieho, vratit
MK> sa k nemu a nastavit to. Moja predstava je ze cez nejaky soft sa
MK> prihlasim z PC ktore pripojujem menom heslom, ktore viem len ja a
MK> nastavim si ten Linux a nemusim chodit hore dole. Problem je ze na tie
MK> PC sa nemoze nic instalovat.

Konfortni prace - Live distribuce jakehokoliv linuxu
(Mandrake Live, Danix, Knoppix,ABCLinux), na servewru spusteny ssh
demon. Staci prebootovat na klientovi z CD na Linux a nasledne se
prihlasit na spravovany system pres ssh....
Instalovani niceho netreba.

Drobna nyance - nabootovat z usb flash disku s minilinuxovou
distribuci (uz od 1.4MB).
Nynance pro konzervativce - disketa 1.44MB a na ni PaudLinux a mate
opet vse potrebne odkudkoliv po rebootu, vcetne MC commanderu .-)
Blize viz http://paud.sourceforge.net/ Ssh bude nutno dodat, zdroje
jsou k dispozici.

Nevim, proc mate administraci povolenu pouze z jednoho PC?

Posledni zpusob, ktery me napada, je nainstalovat na server WebAdmin
a pres https je mozno spravovat temer 95% problemu na serveru...

PEtrP