Magneticke pole.

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Středa Květen 19 15:10:13 CEST 2004

Asi si to nedokazu predstavit dobre, ale tady vidim "diry mezi" a jsem
schopen si predstavit, ze se zhustene silocary mezi tim "protahnou" - nic
jineho jim nezbyde :). Zrovna tak jsem si schopen predstavit, jak se zhusti
silocary mezi dvemi stejnymi poly pritisknutych magnetu, kdyz se ohnou uz v
okraji materialu. Jenze kdyz je to koule, nikde zadny okraj toho materialu
neni.

Moc si ani nedokazu predstavit, ze jsou jednotlive subjekty pro sebe jako by
"pruhledne", proste mi to nejak nesedi a vzdycky jsem si myslel, ze dva
magnety si sve magneticke silocary ovlivnuji.

Za svou blbost se omlouvam, ale vrta mi to hlavou. Klidne bych se zeptal ve
specializovane konfere, ale u takove veci bych fakt nevedel, kam s timhle
jit jinam nez sem :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Daniel Valuch [mailto:daniel.valuch@wanadoo.fr]
Sent: Wednesday, May 19, 2004 2:48 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: Magneticke pole.

posielam este raz, pac originalny mail nepresiel koli velkosti :-)

lepsie raz vidiet ako o rotacii pola 100 krat rozpravat, takze vid

http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/maxwell1.gif
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/maxwell2.gif

Pole v strede gule by malo byt nulove, tak ako uz p. Matejka hovoril, co
je vidiet aj na obrazku. Nie je tam sice cela gula, ale otocenim a
spocitanim vektorov sa da lahko domyslet ako by to vyzeralo.
balu