SCSI x SATA na server trochu OT

turby turby@seznam.cz
Středa Květen 19 14:45:20 CEST 2004

Zdravim,
vyhody SCSI jsou nepopiratelne, ale pokud potrebujete ukladat stovky
GB dat tydne tak radeji sahnete po SATA v HW RAIDu jelikoz postavit
nekolik TB na SCSI tak me v praci poslou vykrast banku :o)

Jinak objektivne je SATA cca 2-4x pomalejsi nez "bezne" 160Mb SCSI.
Spolehlivost pomerne slusna pokud si clovek vybere dobre disky (HW
disku je stejny jako u ATA). A cena je vice nez uzasna. Pokud mi
odejde 2x mesicne jeden SATA 120GB disk tak se mi to oproti SCSI po roce
stale vyplati :o)))

Pokud to shrnu, tak SCSI tam, kde je nutny rychly pristup k disku.
Tedy swapy, indexy relacnich DB ci tablespace kde jsou frekventovana
data. Tam kde je potreba obrovsky objem za prijatelnou cenu urcite
SATA v HW RAID5 (radice jsou ke koupi od cca 15tisic).

--
 turby
 turby@seznam.cz