pozor na porusovani patentu !

jbh hw-news@gate.jiffaco.cz
Neděle Květen 16 13:37:50 CEST 2004

V USA se firmy hodnoti i podle toho kolik drzi patentu. Jsou to patenty na kde jakou blbost a firmy jejich porusovani nechvaji byt, protoze vedi, ze protistrana drzi spousty paentovanych reseni (na algoritmus, postup, ci uplnou trivialitu), ktere zase pouzivaji oni. Takze kazdy patentuje jak zbesily ale vyznam to nema. Proto se musime sami sebe zeptat, zda je rozumne k tomuto reseni pristupovat i v Evrope. Vesledkem neni ochrana vlastniho reseni, protoze mate velmi velkou pravdepodobnost, ze ve vasem reseni je postup jiz patentovany, nybrz pouze vyhazovani penez za patent, ktery mi stejne k nicemu neni. A dopadne to tak, ze drobny myslitel stejne nebude mit penize na to si to dat paetentovat a kdyz jo, nebude mit penize na soudni spor, takze patenty budou drzet zase jen bohate velke firmy, ktere to promitnou do svych cen. Nechme se prekvapit, ale ja osobne jsem proti vsem temhle autorskym nesmyslum. At budete delat co chcete, stejne vas casem nekdo napodobi a bude mu jedno zda trzite nejaky patent. Uvidime za par let.

M.J.