Realtime OS a I/O HW

MK info@mcu.cz
Sobota Květen 15 22:03:12 CEST 2004


> Kosta by mohl vypravet, ale treba PLC se tak chovaji - jejich cyklus
> vyhodnocovani je pevny a dost rychly a proto se kazda udalost obslouzi
> nejpozdeji v jednom cyklu (treba 1 ms).
> 

No PLC jdou jeste ponekud dal nez RTOS :-)))
V pripade rizeni technologii je dulezita jedna vlastnost a to je konsistence IO operaci - nesmi dojit k stavu,
ze hodnota IO se zmeni behem vykonavani cyklu (provedeni jednoho pruchodu ridicim algoritmem).
Vzhledem k tomu, ze asynchronni udalosti nelze predvidat, je to v PLC reseno tim zpusobem,
ze pred zacatkem cyklu jsou vsechny vstupy nacteny a ulozeny do pracovnich promennych, nasledne
se vykona ridici algoritmus (kde se vsechny zmeny vystupu ulozi opet do odpovidajicich pracovnich promennych) 
a po jeho ukonceni je teprve provedena zmena vystupu.

Nezavysle na tomto hlavni threadu vetsinou bezi rada dalsich uloh - komunikace, zobrazovani, slozitejsi vypocty, ktere nelze
zrealizovat v jednom pruchosu cyklem, etc.

Doba otocky (cyklu) byva konstantni, napriklad 1ms, z toho cca 10% pripada na IO operace, 10% na pomocne thready
a 80% na hlavni thread s ridicim algoritmem. Pokud hlavni thred nespotrebuje veskery prideleny cas, je tento poskytnut
pomocnym threadum, nebo se proste nedela nic :-))))

To co jsem prave popsal je pouze maximalne zjednoduseny model, v realu je to ponekud slozitejsi :-)))

S pozdravem
MK




Další informace o konferenci Hw-list