Realtime OS a I/O HW

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Květen 13 11:28:58 CEST 2004

> linux zareaguje mnohem drive (pokud neni vytizeny na 100%), linux s RT
> patchem jeste lepe.

"linux zareaguje mnohem drive" -- tady se nebavim o tom, zda
zareaguje, kdyz budeme mit stesti, ale o tom, ze zareaguje URCITE
(neprokopne-li nekdo krumpacem pocitac apod.) Klasickej Linux neni
zadnej RT OS, je to voskliva monoliticka dementni srandera, kde je v
jadru kdejaka hovadina (napr. TCP/IP).

RT Linux je jenom Linux, kterej bezi jako proces pod RT jadrem. Nic
moc.

> QNX je uplne o necem jinem, to se pouziva i na rizeni jadernych elektraren.

No ja nevim, ja jsem tim ridil moturky do fonografu a slapalo to
nadherne. Presnost casovani a odezev skutecne pod mikrosekundy.
Vrele doporucuju, je to OS, kde POSIXove (i nePOSIXove) RT funkce
nejsou jen vtipem, ale vybrousenou funkcnosti.

Nebude. O to prave jde, aby se dala ridit aplikace v grafickem
prostredi, aby se dalo zaroven neco posilat treba po siti a
nevimjeste co, ale aby nebyla _nikdy_ ohrozena RTmovost casove
kritickych uloh.

Proto se taky nepouziva DOS ;-). Mimochodem, k te poznamce, ze DOS je
nejrealtimovejsi --- to je taky dobrej vtip, DOS je realtimovej leda
v situaci, kdy zakazete vsechna preruseni, ale to je pak realtimovy
uplne vsechno.

ZdraviMP