Realtime OS a I/O HW

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Květen 13 07:46:29 CEST 2004

pavel pavlp wrote:
> V cem spoiva realtimost oper. systemu. 1. 	V tom, ze pokud dojde ke
> zmene na kteremkoli z napr. binarnich vstupu tak system zareaguje
> ,vykona program obsluhy vstupu a provede nejakou reakci na tuto zmenu
> ?

co nejrychlejsi reakce na podnet

> 2.	V presnem samplovani vstupu v danych casovych intervalech a
> generovani vystupu dle programu?

Ma trosku jinou spravu bezicich aplikaci

> Ono asi pravda pokud by se to podarilo jednoduse vyresit, nebylo by
> potreba drahych PLCaku.

Nejrealtimovatejsi OS je libovolny singletaskovy OS (treba DOS).

> JA jsem zkousel to, ze ve Windows NT jsem privadel na vstup LPT1
> impulsy radove stovky Hz a ve vlastnim interruptu jsem stridave
> negoval vystupni pin tohoto  LPT , cele jsem to sledoval oscilem sice
> jen analogovym ale bylo videt, ze to nejak neni ono, ze se meni

To se nedivim. Windousy nejsou realtime OS, treba vubec se nehodi na
zpracovanii hudby (synchronizace MIDI a wav/video nejde, rozchází se to).

Traduje se historka, ze US NAVY jednou nasadily NTčka na řízení lodi. Ta
se po chvíli tak rozhoupala, že to museli vypnout.

> strida. To same bych chtel vyzkouset i v Linuxu (QNX) ale tady bude

linux zareaguje mnohem drive (pokud neni vytizeny na 100%), linux s RT
patchem jeste lepe.

QNX je uplne o necem jinem, to se pouziva i na rizeni jadernych elektraren.

> nejspis zalezet zda pobezi v textu nebo Xkach. A propos abych

kupodivu ne

> nezapomnel , jak jednoduse splnit bod 1. asi jenocipem, ktery bude
> skenovat v nekonecne smycce vstupy , porovna je s predchozim obrazem
> vstupu a pokud nastane zmena, vyvola v PC s "realtime" OS preruseni,

A proc nevyvolate HW preruseni?

> ktere neco vykona. Ale nejlepe by to bylo bez jednocipu kombinacni
> logikou s registry 7475 :-).

proste neco na vstupu, okamzita asynchronni reakce na vystupech. Zadne
taktovani.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!