Realtime OS a I/O HW

pavel pavlp pa-vep@atlas.cz
Čtvrtek Květen 13 07:03:18 CEST 2004

V cem spoiva realtimost oper. systemu.
1. 	V tom, ze pokud dojde ke zmene na kteremkoli z napr. binarnich vstupu tak system zareaguje ,vykona program obsluhy vstupu a provede nejakou reakci na tuto zmenu ?

2.	V presnem samplovani vstupu v danych casovych intervalech a generovani vystupu dle programu?

Ono asi pravda pokud by se to podarilo jednoduse vyresit, nebylo by potreba drahych PLCaku.

JA jsem zkousel to, ze ve Windows NT jsem privadel na vstup LPT1 impulsy radove stovky Hz a ve vlastnim interruptu jsem stridave negoval vystupni pin tohoto  LPT , cele jsem to sledoval oscilem sice jen analogovym ale bylo videt, ze to nejak neni ono, ze se meni strida. To same bych chtel vyzkouset i v Linuxu (QNX) ale tady bude nejspis zalezet zda pobezi v textu nebo Xkach.
A propos abych nezapomnel , jak jednoduse splnit bod 1. asi jenocipem, ktery bude skenovat v nekonecne smycce vstupy , porovna je s predchozim
obrazem vstupu a pokud nastane zmena, vyvola v PC s "realtime" OS preruseni, ktere neco vykona. Ale nejlepe by to bylo bez jednocipu kombinacni logikou s registry 7475 :-).

Vývoj software C++ ,Visualprog,
PDA PocketPC,TCP/IP komunikace,RS232(485), rízení,sber dat.OpenGl Technology engine
http://evcswhw.mujweb.cz

Já jsem tady. Ukaž se ty! NOKIA 6100 již od 2977 Kč. www.oskar.cz
http://www.atlas.cz/clickAD.asp?ad=50654