Uprava PDF zdarma???

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Květen 11 16:35:26 CEST 2004

Radek Vicek napsal(a):
> To me zajima, jakym softem zdarma muzu upravovat jiz hotove PDFko, ktere mi
> nekdo poslal?

Opakuju zhruba po 2478x (+-10% chyba odhadu): PDF je vynikajici format,
neni ovsem urcen pro editaci (zcela umyslne). Editovat se daji jen
nektere veci a to jeste omezene. Jinak IMHO neni nejmensi problem si
stanovit vnitrofiremni komunikaci na jakemkoliv formatu a PDF posilat
ven (jak uz tady nekdo jinymi slovy napsal - stejne je vetsinou vhodne,
aby mi do mych dokumentu nikdo nezasahoval, ze...). Pokud neco upravuje
clovek na druhem konci mesta (zeme, svetadilu, Ztebekoule), stejne na to
je a bude vzdy nejlepsi prosty text. Mimochodem - ponekud nezaslouzene
jste vsichni zapomneli na HTML; to je taky nadplatformni format a mel by
se dat editovat vzdy (at uz rucne, nebo WYSIWYG). Umeji do nej ukladat
vsechny bezne kancelarske baliky a snad jeho jedina nevyhoda je, ze
nejde o jeden soubor. Pokud ale uzivatel neni uplne pako, vadit to
nemuze. Jestli pako je, nepotrebuje penize, nemuze pracovat a opet neni
co resit.

Ohledne _drobne_ free editace PDF se podivejte na
http://www.pdfedit995.com/, coz je cast free baliku PDF995 na tvorbu
PDF. Dalsi free postupy: http://sweb.cz/tvorbapdf, OpenOffice.org a rada
dalsich (nektere clanky vysly na serveru Grafika, neco jsem ja sam psal
sem a jinam atd.).

Jirka