RE: Nabíjení NiMh

Dolezal Dusan dolezal@zoner.com
Úterý Květen 11 12:18:39 CEST 2004

No tou druhou derivaci (d2u/dt) se hleda inflexni bod na nabijeci krivce, tedy jeste pred tim vrcholem. Jde o to, ze pokud ukoncujete nabijeni pomoci -dU, tak uz je ke konci clanek prebijen a cilem je proto nabijeni ukoncit drive (nebo aspon ke konci snizit nabijeci proud). Kouknete do datasheetu treba k U2402 (U2405), je to tam dost dobre popsano. Prvni derivace je skutecne tecna ke grafu, proste kdyz v kazdem bode te nabijeci krivky spocitate derivaci a vynesete ji do grafu, tak mate tu druhou (modrou) krivku. No a tam kde ma vrchol (neboli druha derivace je nulova), mate inflexni bod.

Abych pravdu rekl, tak uz si moc nepamatuju, jak jsem to vlastne delal, proste jsem asi nasbiral par vzorku a vynasel rozdil mezi prvnim a poslednim (dU), nebo tak nejak, ale vic uz si nepamatuju, musel bych se podivat do zdrojaku. Cely jsem to delal primo v PICu, takze moc matematiky tam opravdu neni. Bylo to jen takove pokusne, ale docela mne prekvapilo, jak spolehlive to ten bod detekovalo (a to ty clanky byly uz dost "unavene").

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of radek kasal
Sent: Tuesday, May 11, 2004 11:28 AM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: Nabíjení NiMh

Pěkné grafy.
	Já jsem měl představu, chytat se na pokles napětí, pokud napětí
na článku poklesne o x V. A to x potřebuji někde dát dohromady.
	Ta derivace mi nějak nesedí, nějak si ji nedokážu interpretovat.
Matematicky je to tečna ke křivce., fyzikálně třeba zrychlení k
rychlosti.

Pokud napětí na článku roste, je derivace kladná, čím rychleji roste
napětí, tím je kladnější, napětí se nemění pak je derivace =0, napětí
klesá a derivace je záporná. Předpokládám, že jste derivaci vypočítával
z průběhu. Můžete napsat jak jste prováděl výpočet?

	Nejsem proti, podělit se o výsledky, ale až budou, ted je zatím
výsledkem spálený tranzistor po pěti hodinách měření odešel do věčných
lovišt (abych měl z čeho stavět až odejdu také) a skoro puchýř na prstu
z mého měřícího přípravku s jednočipem.

Radek

Sam