Re: Nabíjení NiMh

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Květen 11 10:05:31 CEST 2004

Já to řeším tak, že mi nabíječka před každým nabíjením vybije všechno do
0,9V a pak to nabíjím společně. Vím že to není optimální, ale tuhle
nabíječku jsem zbastlil asi před 8 lety
www.mirnet.cz/vaelektronik/bastl/nabij.htm  a zatím mi vyhovuje.
Anděl
----- Original Message -----
From: "radek kasal" <radekkasal@seznam.cz>
To: <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Tuesday, May 11, 2004 9:05 AM
Subject: Nabíjení NiMh

Ahoj
Proměřoval někdo nabíjecí křivku AA NiMh baterie? Těsně před
koncem nabíjení má být pokles napětí na článku, jak velký ten pokles
napětí asi je?
Při nabíjení článku chci použít PWM a tim řídit nabíjecí proud.
a) mohu do článku pustit pulsy, tj. plný proud (ca 1A)
b) pulsy vyhladit a pustit proud nižší ale delší dobu.

Ve svém výsledku přenesu stejnou energii jen dotaz ní, co je pro článek
lepší, kdy se lépe nabije a déle bude žít?

Řešení koupit nabíječku za 500Kč jsem zavrhl, neb v uvedené
cenové hladině jsem nenašel nabíjení každého článku zvlášt. U mne doma
párování baterek nefunguje, baterie se různě potulují, tu se jich v
autíčku sejde 6, pak se rozejdou aby se sešli s odpočatym kusem ze
skřínky v radiu ....

Díky
Radek