RE: Nabíjení NiMh

Radek Vicek vicek.radek@cpost.cz
Úterý Květen 11 09:36:22 CEST 2004

Pokud se da vyjit z toho, ze vybijeni i nabijeni jsou podobne procesy jen
reverzni, tak obecne se tvrdi, ze pulsni zatezovani NiXX clankum neprospiva.
Jako velmi blizky priklad muzete vzit baterie mobilnich telefonu -
zatezovane kratkymi silnymi pulzy. V pocatku to byla tragedie baterie
odchazely hodne casto (zvetseni vnitrniho odporu), ale casem se to zlepsilo.
Je otazkou co bylo pricinou zlepseni, zda zmenseni proudove narocnosti
mobilu ci zlepsena konstrukce clanku - asi oboji. Ted se pouzivaji Lion a
tem jak se zda to moc nevadi.

Rozhodne bych byl opatrny. Nabijet se da pomerne vysokym proudem (clanky je
nutne chladit) z pocatku nabijeni a ke konci proud snizovat. Idelani pokud
se clanek na konci neohreje.

Jinak ja take pokukuji po nejake nabijecce, ale kupovat se mi ji nechce.
Potreboval bych nabijet 1-10clanku proudy 0.05-5A s nejakym inteligentnim
rizenim proudu. Takze take badam.

RadekCX