OT: Co by neměli Linuxáci říkat při vstupním pohovoru...

David BELOHRAD david.belohrad@cern.ch
Úterý Květen 11 09:14:59 CEST 2004

Aleale, myslim ze ta zalezitost je spis o necem jinem. Uz jste si zkusil
koupit notebooka _BEZ_ nainstalovanych windows?
Uz jste zkousel rici prodejci ze nechcete OEM windows s novym PC a ze
chcete aby tam NAINSTALOVAL linux? Anebo jste zkousel
rici prodejci ze nechcete ZADNY operacni system, ze mate svuj a ze si
tedy pocitac vezmete BEZ windows a ocekavate ze se o prislusnou
castku snizi cena pocitace? A techto prikladu bych nasel x.
--
Vetsina prodejcu ma s microsoftem uzavrenou vyhradni smlouvu o tom, ze
na KAZDEM pocitaci (bez vyjimek) MUSI distribuovat
Win, coz je v primem rozporu se systemem konkurencniho boje nejen v CR,
ale i jinde (protoze at se to jevi 'jakkoliv zadarmo', koncovy zakaznik
ty winy stejne nakonec zaplati v cene pocitace. Dokonce jsem od jednoho
slysel i unikatni vymluvu ze notebook se preci neda koupit bez
operacniho systemu, protoze pak
prece to nutne znamena, ze musim nejaky ukrast abych na tom pocitaci
mohl pracovat :) ). Pokud smlouvu neuzavrete, tak jste v podstate vyrizeny,
protoze microsoft Vam neumozni prodavat jejich produkty. (Pozn: tyto me
poznatky plynou z rozhovoru s ruznymi distributory po Brne, kdyz jsem se
pokousel o nakup pocitacu bez Win, je to ovsem jeste z doby kdy jsem byl
v cechach. nepredpokladam ale ze by se to nejak razantne zmenilo).
No a o tohle jde. Pokud mate jednou predinstalovany software, vetsina
uzivatelu u nej jiz zustane, bude nadavat jak je blby, ale nebude vedet
ze ma i jine volby. Tak
to bylo i se mnou. Pak mi kamarad poradil Linux, o kterem jsem ani
nevedel ze existuje (to bylo jeste za doby 2.2.x :), ze zacatku mi dalo
dost prace abych se naucil
ruzne vychytavky (to jeste neexistovaly distribuce jako MDK) ktere jsou
potreba na administraci systemu. Jenomze jednou jak se to naucite,
nastavite system, je konec.
Zadne padani programu, zadne problemy s viry. Obcas nejake to
zaplatovani systemu jako u Win, nicmene vsechno se da udelat bez
restartu systemu (kromu kernelu).
--
Shrnuto: obycejny zakaznik v CR zadne moznosti vyberu nema
d.

Tomas Kozeluh wrote:

>Ale proč jedna pravda? Nelíbí se ti Windows? Používej Linux, Unix, BSD nebo
>MacOS. Nelibí se ti Office, používej Open Office, Star Office nebo třeba
>Software602.
>Nikdo tě nenutí psat ve Wordu. Ovšem pokud použiješ něco, co si 95% lidí
>nepřečte, tak to bude spíš tvůj problém než jejich.
>Nebo můžeš zkusit udělat revoluci. Pokud tvůj program na tvým OS bude
>splňovat moje požadavka, tak není problém, abych ho používal...

 David Belohrad, Div. PS/Beam Diagnostics
 C.E.R.N. Site de Meyrin, CH 1211 Geneva 23
 http://www.cern.ch
 David.Belohrad@cern.ch
 Tel +41.22.76.76318  Fax +41.22.76.78200
 GSM +41.79.73.50937