USBmodul

Vena Kovar vkovar@zlatestranky.cz
Úterý Květen 11 07:55:00 CEST 2004

> Poradite mi prosim nekdo kde ziskat do starsiho
> bordu USBmodul co ma na spojeni do desky konektor
> s nozickama hned u zadni steny skrine, ma bordu je
> protikus tusim ze sestnactipinova ale manicka.
> Pokud nekdo o podobnem vite pomuzete mi rozchodit
> jeden starsi pocitac na to USBcko. Tedy pokud toto
> nebude drazsi nez usbkarta.

Vetsinou je to jen konektor a zadna elektronika v tom neni. Zapojeni si ale musite vycucat z prstu, bud nahledat pro konkretni vyrobce/model na webu dokumentaci, nebo zkusit omerit. Samotne 2 konektory na plechu a par dratu bud mate doma, nebo se daji koupit za cca 50-100, jen je treba to prodavaci vysvetlit, aby vam necpal ten usb radic.

Sice jsem zatim to mereni nikdy v realu nedelal, ale USB jsou ctyri draty: +5V,GND,Data+ a Data-. Cili omerit napajeci draty snad pujde, teoreticky bych ocekaval, ze budou na tom 16pinu ctverice vzdycky v rade za sebou GND, neco, neco, 5V. No a ty datove se daji zapojeit jen dvema ruznymi zpusoby a to uz se da vyzkouset. Nemelo by teoreticky vadit, kdyz chvili pujdou proti sobe dva Data+ nebo Data-, jen to nebude fungovat, takze nejpozdeji na druhy pokus mate zapojeni jedne ctverice. Pozor na to napajeni, abyste neotocil +5 k zemi a naopak, dopadnete jako ja a budete mit o USB port mene...

Vena Kovar