Antena 433MHz

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Sobota Květen 8 11:11:17 CEST 2004

Jestli to zkraceni nema pricinu v impedancnim prizpusobeni.
Pokud vemete tenky pulvlny dipol, ten bude mit delku 1/2 lambda,
pokud ho uprostred prolozite zemni rovinou, vznikne vam 1/4 vlny
zaric, ten ale ma u paty kmitnu proudu, tedy nulove napeti,
abyste ho vybudil realnou impedanci (treba 50 Ohm), musite ho
budit trochu vys, kde tomu odpovida napeti a proud. No a vy ten
kousek k zemi ustipnete a misto nej pripojite ten koaxial. O ten
kousek je pak ta antena kratsi :o)

Danhard