Pocitacova siet an 15-20km

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Pátek Květen 7 14:46:15 CEST 2004

No, pokud chcete neco tahnout koaxialem (resp. jakymkoliv vedenim
obecne), tak by vas mel zajimat predevsim utlum na prenasene
frekvenci, ale take zavislost utlumu na frekvenci, protoze
prenasite vzdy nejake spektrum, u Ethernetu minimalne jednu
oktavu.

Bezne kabely maji na 100MHz utlum cca 100dB/km, takze utlum vasi
trasy by byl kolem 200dB ! Dochazi take ke zkresleni signalu,
protoze je utlum frekvencne zavisly. Musel byste zaradit kazdych
par set metru opakovac s regeneraci signalu.

Ani pri pouziti optiky nebudete bez problemu, a na vzdalenost
20km musite pri 100MHz pouzit monovidove opt. vlakno.

Danhard