Příjem TV - řešení.

Ing. Petr Faltus petr.faltus@gestocomm.cz
Pátek Květen 7 08:53:49 CEST 2004

>Pokud je to opravdu nejaky odraz, muze byt klidne nejlepsi obraz "na zahone
>mezi barakama ". Jedinym resenim, pokud tam jsou duchy je vice smerova
>antena. Ale i tak je otazka, zda obraz bude pouzitelny. Ty duchy jsou odrazy
>a ty potlacite jen vetsi smerovosti. Pokud je kabel delsi, pomuze zlepsit
>pomer sumu zesilovac tesne u anteny.

Více směrová antena Vám vylepší příjem, ale na druhé straně bývá delší,
takže zasahuje do trajektorií více odražených signálů!

V praxi potřebujete především hodně vysoký odstup předozadní. Yagi není
vždy řešením. Byla by výhoda moci si antény zapůjčit.
Zkusil bych v prvé řadě logaritmicko-periodickou na III. pásmo. Spíše
ale seženete III. až V. pásmo dohromady. Buď italské
Fracarro anebo Slovinské Iskra. Nakonec s anténou na ČT1 ČT2 sloučíte
pásmovým slučovačem. Tento si můžete navrhnout
na Internetu na http://www.qsl.net/ok1cfp/cebysev.htm anebo rovnou
postavit podle http://www.qsl.net/ok1cfp/sluc.htm, potřebné
kmitočty si  podle televizního kanálu můžete spočítat na
http://www.qsl.net/ok1cfp/channcal.htm také na těchto stránkách. Na
druhém místě bych zkusil anténu HB9CV buď na 75ohm anebo na 50ohm a
převod. Pokud by jste chtěl, napište na tuto moji
adresu (nikoli do konfery!) a já výpočet dodám na Internet, aby byl k
dispozici.

A zjistěte si polarizaci toho vysílače. Pokud vysílá vertikálně, velmi
těžko dosáhnete příjmu MASHe s horizontální orientací
antény a naopak. Tato chyba se dělá velmi často, jsou lokality, kde celá
čtvrť nebo dokonce i společné rozvody navržené
"profesionální firmou" mají upevněnu anténu ve špatné polarizaci :-)

s pozdravem Petr Faltus

--------
Ing. Petr Faltus
Gesto Communications Prague