Antena 433MHz

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Květen 6 09:54:37 CEST 2004

RV> Nejlepsi zkusenosti v pomeru naklady(cas na vyrobu)/vykon dava 1/4l se
RV> ctyrma radialama stejne delky (ty Vam nahradi zemnici plochu) - spravne by
RV> mely byt skloneny k zarici v uhlu asi 140st, ale nepozoroval jsem rozdil ani
RV> kdyz byly v uhlu 90st. Velkou roli hraje i prumer tech zaricu. Ja pouzivam
RV> holeny Cu drat 2-2.5mm.

Rozdil je ve sklonu hlavniho laloku, pokud mate radialy vodorovne tak
je hlavni lalok zdvizeny, myslim ze cca o 20-30st, ale presne si to
napamatuju. Sklonenim radialu se skloni i toto maximum do vodorovne
polohy.

RV> Nevim proc, ale maximalni vyzarovani bylo vzdy kdyz byla hlavni zaric o neco
RV> kratsi nez teoreticky vypoctena delka. Nejlepe mi vychazely anteny pro tech
RV> 446MHz dlouhe cca 15.5cm.

To je pochopitelne, cim tlustsi zaric tim musi byt kratsi. Existuje
na to vzorecek ci tabulka, staci se poohlednout po stare antenarske literature.

Tomas