RE: PWM analogový

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Květen 6 09:39:51 CEST 2004

Vcera jsme si psali soukrome, ale myslim, ze by to mohlo zajimat i ostatni.

Tedy PIC12F675 s externim RC oscilatorem, tedy frekvence PWM se da menit v
rozsahu 50Hz az 1kHz zmenou hodnot RC (treba trimrem pro doladeni frekvence
PWM dle potreby), takze oscilator PIC se nastavi v doporucenem rozsahu pro
externi RC 200kHz az 4MHz. Rozliseni PWM 7b, tedy se rozlisuje 128 hodnot
one vystupni PWM, vystup PWM jako normalni a inverzni k nemu. K tomu jeste
vystup frekvence Fpwm*4064 (nebo chcete-li Fosc/4), treba pro taktovani
neceho dalsiho (maximalne doporuceno 1MHz). Zmena vystupni PWM se vstupnim
napetim je linearni a PWM je zaruceno od 0% do 100%. Napajeni 2.5V az 5.5V a
vstupni napeti v rozsahu napajeciho (napajeci napeti je zde i referenci),
takze pripojeni napriklad potaku pro rizeni PWM je snadne. Standardne
prumyslovy teplotni rozsah.

Cele je to nejakych 42 instrukci, tedy z kilove pameti PICu skoro neubylo
:). Uvazoval jsem tady i o ATTINY15L (ackoli s nimi bezne nedelam), ale
dospel jsem nakonec k zaveru, ze sice 10Kc rozdil ceny chipu neni zadna
hruza a PWM by u ni mohla jet i znacne vyse, ovsem jeji pouze interni
oscilator neumozni tak snadno menit frekvenci PWM, jako to jde tady u toho
PICu jen trimrem, a PWM do 1kHz muze byt pro leckterou aplikaci dostatecna.
Takze se to v PIC da dobre doladit treba ke konkretnimu motoru (kazdy ma
nejvhodnejsi frekvenci PWM nekde jinde) jen otacenim trimru a to je jiste
lepe, nez sahat nekolikrate do programu, zvlaste pokud to ma slouzit jako
trochu univerzalnejsi soucastka. Hlavnim kriteriem, ktere jsem si dal, byla
cena reseni, ale jak je videt, i za lacino se ledacos da :).

No a bavili jsme se tady jestli to nekdo udela za 80Kc za kus, takze pokud
takovou soucastku nekdo za ty prachy chcete, jsem urcite pro :).

--
Jiri Bezstarosti