Antena 433MHz

Snail Instruments snail@iol.cz
Středa Květen 5 22:10:57 CEST 2004

Chtel bych si jenom overit svoje naivni predstavy o antenach:

K modulum TX-DFM a RX-DFM z Eniky jsem pripajel napred 11cm dlouhe lanko urzene z sedeho plocheho kabelu, ale dosahl jsem prenosu jenom kdyz se 'anteny' dotykaly (nebo trochu zakroutily kolem sebe). Pak jsem spocital delku ctvrtvlny na 17.3cm a pouzil drat 0.8mm delky kolem 19cm (ktery jsem hodlal zastipnout a pripadne dopilovat). Ale uz v teto podobe funguje prenos az na ulici. Muze to byt tim, ze lanko je stocene a chova se jako indukcnost? Nebo i u anteny plati, ze delsi je lepsi? Doplnuji, ze cesta na plosnaku mezi antenou a modulem ma par milimetru.

J. Hanzal