SMD - vakuová pinzeta

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Květen 5 09:40:13 CEST 2004

Krucinsky Ladislav napsal(a):
> Zdravíčko , kolegové.
> Je vás tady přehršel, kteří pracujete se SMD. Jak máte vyřešenu vakuovou pinzetu ?

Mám ji vyřešenu tak, že ji nemám :-) Šikovné prsty a obyčejná kvalitní
pinzeta (ev. pár dalších pomůcek) to zvládnou taky.

> Druhý nápad je bez možnosti praktického ověření neboť nejsem akvarista: má vzduchovací motůrek možnost vyvést podtlak ? A existuje nějaký za rozumnou cenu ? VAC PIN 02 od výše jmenované firmy SMT Plus je za 1180 bez DPH.

Záleží na konstrukci, jistě by šla i přizpůsobit. Ony kompresorky stojí
již od několika set Kč a podle mě by stačil i ten nejmenší... Co ovšem
nesnáší, je trvalý chod při příliš velkém přetlaku na výstupu (a možná
analogicky i podtlaku na vstupu) - praskne mu membrána. Dá se ale
obvykle koupit jako náhradní díl; i z toho důvodu doporučuji volit
takovou značku, na kterou ty díly jsou (je to např. ELITE viz třeba
http://www.google.com/search?q=elite+vzduchovac%C3%AD+site%3A.cz&btnG=Hledat&hl=cs
- odkaz se možná zalomil)

> Kompresor z chladničky zavrhuji neboť bez olejové náplně by asi dlouho nevydržel.

Olejová náplň v něm imho je i po demontáži. Tyto kompresory se vcelku
běžně používají třeba v modelářství na stříkání retušovacími pistolemi a
není s nimi jakýkoliv problém (osobně jsem zkoušel). Ale ten kompresorek
pro akvaristy je přece jen víc "handlich".

Jirka