pt100 a jednochip

Danhard danhard@volny.cz
Úterý Květen 4 09:42:21 CEST 2004

Pan Pucha by to jiste nazval "nestastnym zapojenim", je to jen inspirace, ze
se da udelat linearizace i bez zdroje proudu, takhle se da udelat treba
prevodnik na teplotu pro DMM.
Krome reference ale zavisi presnost na hodnote a stabilite vsech tech
odporu.

Pokud mate k dispozici nejaky vypocet, tak je lepsi se zbavit vsech rusivych
vlivu, a merit to ciste jako pomer PT100 a ref. odporu srovnatelne hodnoty a
korekci linearity delat vypoctem.
Pomer odporu zmerite jako pomer napeti na nich, pokud jimi prochazi stejny
merici proud cca 0,1mA - 1mA, ktery nemusi byt nijak presne dany (pri malem
proudu se uplatni vice rusiva napeti, vetsi proud muze zpusobit chybu
samooteplenim PT100).

Pokud nemuzete primo pouzit napeti na ref. odporu jako ref. napeti
prevodniku, a napeti na PT100 jako merenou hodnotu, tak pouzijte analog
multiplexer. a merte ty napeti postupne.

Posouvani "do rozsahu" prinasi chyby od delicu, ktere to provadi, lepsi je
to dohnat rozlisovaci schopnosti prevodniku.

 Danhard

> Myslim, ze vam to mysli spravnym smerem :o)
> Pro inspiraci jsem nacrt zapojenicko pro 2drat pripojeni, staci normalni
OZ