pt100 a jednochip

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Květen 3 18:11:08 CEST 2004

> Takze pokud pouziji mustkove zapojeni (kde v jedne vetvi bude pt100 a
> obe vetve budou mit alespon priblizne stejny odpor) a budu zesilovat
> pouze rozdilove napeti tak se nebude uplatnovat chyba napajeni mustku
> (zde muzu jiz pouzit zdroj napeti, ze?).

Z principu superpozice v linearnim obvodu jasne plyne, ze kdyz do
cerne skrinky pustim volt a na vystupu mam neco, tak kdyz do toho pak
pustim kilovolt tak na vystupu mam 1000*neco. Takze pokud vam bude
reference kolisat, tak vam bude kolisat i merena velicina, at uz je
reference a velicina napetova ci proudova.

Ovsem zminovany napad s pouzitim te same (nepresne) reference pro A/D
prevodnik je, zda se mi, v poradku a funkcni.

> Mozna stupidni otazka:  proc se u PTcidel pouziva zdroj proudu?

Protoze chceme merit odpor cidla a napeti se nam meri lepe (vstupni
odpor) nez proud.

Zdar,
MP