Pic16f628 - MCLR, PB6 a LowVoltage ICSP ?

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Květen 3 09:47:56 CEST 2004

>- kdyz MCLR nakonfuguruju _MCLR_OFF predpokladam PA5 jako libovolny
>vstup. U mne to ale fungovalo tak, ze jsem na RA5 musel mit pulz na 5V,
>aby PIC nabehl, pak uz tam mohlo byt cokoli. Jinak nenastartoval. Je to
>silicon bug, feature nebo nejakym zpusobem moje blbost ?

Zkousel jste ten vystup do toho vstupu privest pres nejaky odpor ? Pin s
MCLR muze delat neprijemnosti, pokud se do nej navali prilis veliky proud a
nebo z nej tece neco ven (nekam pod zem). No a protoze po startu systemu se
vubec mohou obcas dit ruzne zrudnosti, ten odpor pred MCLR se dava pro ranu
jistoty i kdyz je MCLR vypnut. Dale pokud se vypne MCLR, chce to zapnout
BOD. Neni vyjimkou, ze v zapojeni zustava po odpojeni napajeni nejakych 0.5
az 0.7V docela dlouho (nic uz to nezere) a po opetovnem nahozeni napajeni
nedojde k resetu PICu. Typicky se toto delo u PIC16F84, ktere BOD nemely a
kdyz se osetril MCLR (ktery se tam vypnout ale nedal) jen odporem do Vdd,
byl celkem normalni jev, ze se po nahozeni napajeni nezresetoval. Tedy,
resetuje se Vam vubec ten PIC ?

>- zakazal jsem TIMER1 a pouzil PORTB6 jako vstup. Kdyz jsem tento
>"uzemnil" pres odpor cca 12kOhmu, porad na nem byly nejake dva volty.
>Mam podezreni, ze se korektne nevypina ten odpor u druheho oscilatoru,
>nebo buffer. Nebo je to necim jinym ?

Nepodarilo se Vam v programu nahodit volitelny oscilator pro timer1 ?
Vychazim z toho, ze kdybyste mel zapnut pull-up, bylo by to mekci a 12k by
to stahlo vice k zemi a kdybyste to mel jako vystup, zase by to bylo tvrdsi
a nameril byste i pri zatezi 12k odporem Vss nebo Vdd.

>- nefunguje mi ICSP, povolene jej urcite mam: Ucc = MCLR = 5V z
>aplikace. Pripojim 5V na LVP pin ( puvodni Ucc z programatoru) - PIC jde
>do programming modu (dioda prestane blikat) - ale pak kdyz se snazim
>cist data z EEPROM, ctu same 3FFF. Kdyz PIC vytahnu z patice a dam do
>programamtoru, prectu jej v pohode. Neco tu nehraje, zejo ?

Pokud si to dobre pamatuji, melo by podle programovacich specifikaci u
tohoto PIC Vpp predchazet Vdd. Pokud chcete pouzivat LVP, pak musi byt do
tohoto modu PIC vyprogramovan prislusnym konfiguracnim bitem. Ovsem
nedoporucuji to, protoze pak prijdete o RB4.

Jinak Vam asi neporadim nic noveho, kdyz Vam poradim, ze si mate procist
vsechna vydana errata a dokumentaci k prislusnemu PICu. Mozna to bude znit
nejak neprirozene, ale i po letech pouzivani PIC mam PDF stale po ruce a
koukam do nich dost casto a pripada mi to jako naprosto normalni stav :). Je
fakt, ze jsem se kdysi trapil u vetsiho a noveho PIC18 s chybou, kterou
Microchip dokumentoval az 14dni po mem peknem trapeni se s ni, ale u takto
osahaneho PICu, o ktery jde tady, uz budou chyby znamy predpokladam dost
slusne a u novejsich ks i opraveny, pokud opravitelne jsou - jinak se
prijmou za vlastnost :).

--
Jiri Bezstarosti