[HWnews] 35 -> 27MHz

petr.cech@aliatel.cz petr.cech@aliatel.cz
Úterý Březen 30 06:47:17 CEST 2004

Podepisuji se pod tento prispevek.
A to ani nemluvim o tom, ze pasmo 35Mhz je vyhrazeno pouze pro modely letadel
(generální licence č. GL - 15/R/2001)

P.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Tuesday, March 30, 2004 2:07 AM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: [HWnews] 35 -> 27MHz

Mimochodem, jen tak na okraj.

Smí se vůbec ještě používat AM v modelářském pásmu 35 MHz ?
Pokud si dobře vzpomínám, tak ty vysílače Modela vyzařovaly všechno
možné a dost daleko. Takže si raději ověřte, zda v kruhu o poloměru 10
km kolem vás nelétají nějací modeláři.
Kdyby mně havaroval model (pár tisíc na materiálu a pár set hodin práce)
kvůli tomu, že si někde někdo jezdí autíčkem ovládaným historickým
rádiem za 100 Kč, tak bych majitele takového vysílače nejspíš
vlastnoručně podřízl ostře nabroušenou vrtulí, rituálně vykostil, jeho
kůží bych potáhl nový model a kostru postavil do pracovny s vysílačem
okolo krku...

Tohle je bez legrace. Nejen, že dnešní modely stojí hodně peněz a práce,
ale také mají dost často silné motory (i tryskové) a létají docela
rychle.
Například tady u nás v Radotíně je modelářské letiště kousek od hlavní
silnice a model o rozpětí 2-4 metry padající následkem rušení na čelní
sklo jedoucího automobilu, který veze rodinu s miminkem je celkem
hrůzostrašná vize.

Nebylo by lepší si koupit (za tisíc či dva v bazaru) homologované rádio
na kmitočtu určeném pro ovládání automobilů ?

Zdraví PavelK