[HWnews] Magneto (generator) u dvoudobeho motoru

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pondělí Březen 29 15:04:17 CEST 2004

Bezne se ty regulatory delaji na zkratovani vinuti. Ja mam takto udelanou
regulaci na Stadionu S22. Usmernovac a klasicky stabilizator s odporem,
zenerkou a tranzistorem ktery jde paralelne na vinuti. Funguje to naprosto
bezchybne - ve svetle mam halogenku jiz skoro 3 roky kazdodenniho jezdeni -
maximalni napeti je 11.5V.

Co jsem vdel tak vetsina regulatoru je udelana prave tak a vyuziva se toho,
ze vystupni proud je limitovan konstrukci magneta - mag.tok a odpor vinuti.
Stejne tak je delano i zapalovani u tehlech motoru - prerusovac je paralelne
k vinuti a pri jeho odtrzeni se teprve objevi napeti na zap. civce.

RadekCX