[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Březen 28 18:37:28 CEST 2004

Petr Simek napsal(a):

>Napred pisete ze nechapete k cemu je dobry udaj o rozptylove indukcnosti
>(http://nethouse.cz/pipermail/hw-list/2004-March/060782.html), ted zase
>ze ano..

Opakuji, ze o rozptylove indukcnosti nemela byt vubec rec, protoze slo o
mereni JEDNE civky (tlumivky) a ja jsem onen zkrat na vinuti stale
chapal jako zkrat na vinuti one jedne civky. Tak jsem tu nesmyslnost
taky chapal (vzato do extremu se da o rozptylove indukcnosti totiz
mluvit i u jedne civky, kde sekundarem je ona cast nakratko a rozptylova
indukcnost souvisi s vazbou mezi zdravou casti vinuti a tou zkratovanou
- jiste ale chapete, ze z praktickeho hlediska je ten udaj zcela nesmyslny).

>Zda se ze vam vadi ze jsem napsal 'trafa pro flyback' ,....

???? Mne vadi (opet opakuji a upresnuji), ze jste debatu o zpusobu
mereni indukcnosti jedne civky prevedl na debatu (resp. na tvrzeni) o
vlastnostech trafa. Vubec jsem nepochopil proc.

>Zkusenosti nebo mereni/porovnani ? Bylo by zajimave to porovnat i u nekoho
>jineho, jestli ten MIC meri tyhle pripady dobre nebo ne.

Zkusenosti. Jiste by porovnani bylo lepsi, ale nemam k dispozici
profesionalni mustek, naproti tomu mam +- predstavu o ocekavanych
hodnotach. Cili zpet k meritu veci: Vy jste napsal, ze MIC v takovem
pripade zobrazuje nesmysly, ja tvrdim ze ne, pripoustim pritom pouze
vetsi chybu mereni. Nesmysl je u me napr. radova nebo alespon nasobna
odlisnost.

Nicmene koncim toto pro me absurdni slovickareni, kazdy jiste mame dost
prace...

Jirka