[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Březen 28 11:17:21 CEST 2004

Problem u toho rezonancniho merice v tom provedeni s PIC je, ze ten
oscilator s 1n kondem, ktery tam je, se asi ochotneji rozkmita na nejake
vyssi frekvenci s nejakou parazitni rozptylovou indukcnosti, nez na nizke
frekvenci se zakladni indukcnosti vinuti, ktere ma mimo jine ztraty a
vlastni kapacitu. Takze to pak ukazuje nesmysly.

Ale jak rikal uz slavny odbornik na mereni indukcnosti vseho druhu, Jara
Cimrmann " Nerikam tak, ani tak, ale na ma slova jednou dojde !" :o))

Danhard
------------------

Petr Simek napsal(a):

>Ehm - rozptylova indukcnost je pri motani trafa pro flyback spinane zdroje
>jeden z nejdulezitejsich parametru.... Zkratujete sekundar a primar by mel
>mit co nejmensi indukcnost.

Opravdu? Neříkejte, to slyším poprvé :-)))... Nicméně jste předvedl
nádherné úhybné kolečko: původně jsme mluvili o měření indukčnosti
(rozumělo se, že jedné cívky - viz název threadu) a Vy jste to ve finále
převedl na výrok, jehož pravdivost je těžko napadnutelná (proč bych ho
ale taky napadal, když proti němu nic nemám). Nicméně je to styl, kdy se
na jakýkoliv argument dá odpovědět "....ale večer stejně bude tma...".

>To se prave musi overit jinou metodou. Napr. zmerit odpor SS proudem, pak
>zmerit impedanci ST proudem - vypocitat indukcnost a pak uvidite zda je ta
>hodnota co ukazuje MIC spravna nebo ne.

Samozřejmě, o metodách jsem opět nikdy nic neslyšel :-))))... Nicméně podle
mých zkušeností ta hodnota nesmyslná není, toť vše.

Jirka