[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Březen 27 23:17:23 CET 2004

On Sat, 27 Mar 2004, Jirka wrote:

> ??? Jak chcete měřit skutečnou indukčnost při zkratu na vinutí??? Právě

Uplne normalne - merite rozptylovou indukcnost toho zbytku. Pokud
rezonancni meric kmita tak ji meri dobre. Tohle ne. Navic mi to
merilo nesmysly u civek s velkym vnitrnim odporem - typicky primarni
vinuti maleho trafa na 50Hz.

> proto, že se chová reálně, tak se s ním třeba dají docela dobře
> zjišťovat vadná VN trafa, i když ten zkrat není "tvrdý" (tam ale spíš
> napřed prudce roste ztrátový činitel).

Pokud zkrat neni tvrdy a jsou tam ztraty tak ten rezonancni menic nekmita,
takze vadne trafo taky odhali.