[HWnews] Tlumivka k MC34063A

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Sobota Březen 27 13:24:47 CET 2004

  Odpovidam na dva prispevky soucasne, at tu neni tolik mailu s podobnym
tematem...

 Bohuzel nemam ani tonovy generator, ani osciloskop :o( leda pouzit vystup
zvukove karty PC posileny nejakym zesilovacem a tam neni problem generovat
"presny" kmitocet. Jen ta maximalni frekvence 22kHz (teoreticky samozrejme,
nevidel bych to s obyc zvukovou kartou tak ruzove) bude asi malo na tlumivku
80uH - zkusim spocitat jaky kond by byl treba pro rezonanci dejme tomu 100uH
na 10 - 15kHz. Stejne asi zkusim ty FED tlumivky z GESu jak mi tu nekdo
podorucil. 15Kc je prijatelna cena a kdyz to nebude chodit tak budu badat
dal. Ale s tou rezonanci / osciloskopem bych si rad zkusil alespon pohrat
:o)

Jaky vliv ma vlastne vzduchova mezera na vlastnosti tlumivky? Rekl bych ze
bude snizovat indukcnost a zvetsovat max. proud pri kterem se jadro presyti,
je to tak?

Nevite ve kterem AR vysel ten meric indukcnosti (nebo alespon priblizne
rocnik) ? Predpokladam ze by sel pouzit i k mereni kapacit - principem bude
ladeny obvod LC, takze kdyz znam jeden prvek a reznonancni f, neni problem
dopocitat druhy prvek

Jiri Drozd